FREESTANDING LACE

FREESTANDING LACE - VOĽNE STOJACA KRAJKA
Často ju nájdeme pod skratkou FSL.

Použitie: vianočné ozdoby na stromček (snehová vločka, hviezda, anjel ...), šperky (prívesky, náušnice ...), odevné doplnky (goliere ...) ...


Pre dosiahnutie krásnej výšivky opäť potrebujeme ten správny podklad.
Vyšíva sa na VODOROZPUSTNÝ VLIZELÍN - ja používam SOL 40 (dve vrstvy) alebo SOL 70 (jednu vrstvu).
Vzor musí byť dobre prešitý, aby sa po odstránení vodorozpustného vlizelínu výšivka nerozpadla, či nezdeformovala.
Opäť som vyskúšala rôzne spôsoby.
Prvý anjel nevyšiel, bola som sklamaná, ale každý nepodarok nás vedie o krok vpred. 
Tu som použila vodorozpustný vlizelín SOL 40 - jednu vrstvu a dopadlo to katastrofálne. Anjel bol voľne dostupný na nete. 
Výšivka zo stránky nej-sici-stroje.cz - je potrebné sa zaregistrovať a viete si ju voľne stiahnuť - ANDĚL 6, na stránke je znázornený celý postup. Mne sa ten postup neosvedčil.
Aká bola moja prvá myšlienka? Anjel nevyšiel preto, že bol ZADARMO 😊 Pravda však bola iná. Nemala som skúsenosti s týmito výšivkami.  Na obrázku vidno, ako sa anjel po rozpustení vlizelínu zdeformoval.
Aby sme sa vyhli týmto "nepodarkom", môžeme použiť okrem vodorozpustného vlizelínu aj priesvitnú ORGANZU - tá udrží tvar výšivky. 
Postupovať budeme takto:
Do vyšívacieho rámčeka si napneme vodorozpustný vlizelín SOL 40, zvyknem dávať dve vrstvy, spolu s jednou vrstvou ORGANZY. Pokiaľ máme SOL 70, stačí použiť jednu vrstvu.  Na takto pripravený podklad môžeme vyšívať.
Výsledkom bude krásny a zároveň pevný tvar voľne stojacej krajky. Na obrázku vidno použitie ORGANZY, ale celkový dojem tento materiál určite nepokazil.
Takto postupujem pri vyšívaní všetkých vzorov - snehové vločky, či iné závesné ozdoby na vianočný stromček. 



Komentáre